Hälleforshundklubben

Årsmöte 26/5 2012 i Kusfors

Lördagen den 26 maj var det dags för årets årsmöte i klubben, mötet hölls i Kufors i Västerbotten, en mycket trevlig plats för årsmöte och hundutställning.

13 hälleforshundar ställdes ut och det sammantagna intrycket var väl att hundarna kanske är lite små. BIS 4 blev en tik som hette Nova och ägare var Kenneth Lundmark. Nämnas kan också att Jörgen Eklunds tik Åforsen Lona med fyra avkommor tilldelades 1 avelsklass HP samt 1 uppfödarkl HP.

Efter utställningen började vi med ett föredrag av jaktvårdskonsulent Christer Zackrisson, Umeå som sammanfattade det nya älgförvaltningssystemet som det kommer att se ut i Västerbotten. Därefter genomfördes årsmötet i lugn och trivsam anda. Årsmötet avslutades med en gemensam middag.

Efter middagen talade Leif om RAS som kanske mest blev en livlig diskussion om avelsfrågor ur perspektivet öppen stambok. Det konstaterades också återigen att det föreligger en påtaglig skillnad av resultaten av antalet genomförda jaktprov mellan rekommenderade parningar och sådana parningar som genomförts utan avelsrådens inblandning. I följande länk finner ni nulägesanalysen för rasen april 2012: nulägesanalys.

17 medlemmar närvarade vid mötet och middagen.

Under årsmötet fick styrelsen ett uppdrag, följande länk visar styrelsens svar

Wåge

Bilder kommer senare...